2015. november 1., vasárnap

Kadettavatás - kollégista szemmel


Október 22-én eléggé a felbolydult méhkasra emlékeztetett az intézmény iskolai része. Ennek legfőbb oka, hogy idén a kadettavatás mellett tiszteletét tette nálunk a Magyar Honvédség Kinizsi Pál Altiszti Akadémiája. Minden évfolyamnak tartottak előadásokat, sok a szülőknek is. Emellett fegyverbemutatót is tartottak, s aláírtak egy együttműködési megállapodást, mely szerint az Altiszti Akadémia ezentúl szakmailag segíti a KatonaSuli programot a Wignerben. A dokumentumot Bozó Tibor dandártábornok, az akadémia parancsnoka és Busák István igazgató úr látta el kézjegyével. Sebestény Csaba tanár úr két szárnysegédje a Debrecenből nem teljesen önként távozó, s lehet az egri állomáshelyet is nemsokára elhagyó Gyenes Ákos és Pongrácz László volt.

Az avatásra megérkezett Habis László úr is, Eger város polgármestere. Nem csoda, ha ilyen magas rangú vendégek miatt kissé feszültebbek voltak a katonai osztályos tanulók, mind az avatandók, mind a felsőbb évesek, akik közül páran nem bírván az izgalmakat, vagy betegséget elkapva (?) többen hiányoztak (ugye, R. Milán?). .Azonban a próbáknak köszönhetően rendben ment minden. A felsorakozott kadétok és jelöltek először a zászlót fogadták tisztelettel. A zászlót Varga tanár úr két 'kedvenc' kollégistája kísérte: Cseh Dávid és Fehér Zalán. Természetesen magát a zászlóvivést nem merték rájuk bízni :)

Majd a dandártábornok úr érkezett és vonult el a vigyázzban álló tanulók előtt. A rézfúvósok eljátszotta Himnusz után Busák igazgató úr nyitott meg az avatást. Utána a dandártábornok beszélt, aki a mikrofonnal kilépett a pódium elé, e lazaságával eléggé meglepett mindenkit. Karczagi kollégistánk szerint "körülbelül 12 percig" beszélt, de hogy ő ezt honnan veszi, maga sem tudja, hisz, ha már nem is álltak vigyázzban, az órát nézni tiszteletlenség, még akkor is, ha a hátsó sorban áll valaki.
Majd eljött az avatás pillanat, az idősebbek a "Gratulálok!" köszöntéssel átadták a logókat a kilencedikeseknek, akik ezzel hivatalosan is kadetté váltak, s a "Hazámat szolgálom!" mondattal válaszoltak. 

A műsor a Szózattal ért véget, "kivonultak a vendégek, és elhangzott az "Oszolj" parancs, amelyre a kadettek kiléptek az addig oly tökéletes sorukból." (Karczagi Attila sorai)
Esemény előtti izgulás
A legemlékezetesebb természetesen az 'újoncok' számára volt ez az esemény. Ők így emlékeznek rá.
Vidi Zoltán: "Amikor beléptünk még izgultam, de ahogy telt az idő egyre kevésbé. Megtisztelő és öröm volt ilyen magas rangú személyek előtt állni. Amikor átadták a kitűzőket nagyon örültem hogy én is kadett lettem, és büszke voltam. Jó volt látni hogy a szüleim is büszkék rám." 
Szabó Martin: "Nagyon izgultam, de én egesz nap, nem csak előtte.Amikor láttam, hogy kik jöttek, akkor nagyon boldog voltam, hogy idáig jutottam. Amikor megkaptam a KADETT pajzsot, akkor hihetetlen érzés volt, főleg az, hogy attól az embertől kaptam, aki a legjobb barátom lett. Büszkén fogom viselni ezt a logót!"
S miképp vélekedik az, aki adta, Tábi Viktor 10. B: " jó érzés volt nagyon, hogy én  nyújthattam át ezt a jelképet ilyen nagy emberek előtt. Amúgy meg féltem valaki kidől és beégünk, vagy bármi."
(Köszönet Karczagi Attilának, Szabó Martinnak, Vidi Zoltánnak és Tábi Viktornak a szövegért. A képek Ducsai tanár úr fotói, a 2. és 3. kivételével, azokat Demeter Pál, volt kollégánk készítette.
A Ducsai tanár úr által készített többi fotó a Kolexpress facebook oldalán megtalálható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése