2015. február 5., csütörtök

Interjú egy rejtélyes és misztikus kiváló kollégistával





Ilyen is rég volt. Még 2011-ben Agócs Marci kapott utoljára kiváló kollégista címet. Eltelt pár tanév, s ezalatt nem akadt olyan kitűnő személyiség, aki kiérdemelte volna. Idén azonban a Diáktanács és a nevelőtestület közös döntése alapján Rozsnyai Gábor megkapta a Kiváló Kollégista oklevelet, mellé a jutalomkönyvet és a 22 óráig tartó állandó kimenőt. Gáborral beszéltünk „kitüntetése” után.

Kollégiumi gitárszóló
Meglepettnek tűntél, amikor kiszólítottak a kollégiumi gyűlésen…
Igen, az voltam. Nem számítottam rá, de jól esett :)
Folytassuk néhány villámkérdéssel. Csillagjegyed?
Kos.
Kedvenc színed?
Zöld és lila.
Kedvenc zene, zenekar?
Rock, metál. Bullet For My Valentine, Asking Alexandria
Színész, mozi?

Jason Segel és az Így jártam anyátokkal sorozat. Ami sajna véget ért.
Honnan jössz?
Heves.
Hova tartasz?
Versmondó versenyen

Reményeim szerint Miskolcra, a villamosmérnöki karra.
Melyik osztályba jársz?
12. c osztály. Reál tagozaton kezdtem, majd infón folytattam, mert elektro továbbtanulós csoport sajnos nem jött össze kellő létszámban.
Térjünk vissza a kollégiumhoz. Mi volt az első kollégiumi benyomásod?
Lehet, furán hangzik, de az, hogy milyen hosszú a folyosó, s mennyi szoba van.
Mi volt a legrosszabb kollégiumi élményed?
Amikor felújították, vagy javították a szobánkat, akkor három hétig a betegszobán kellett laknunk. Távol a többiektől, ráadásul a tanári folyosóján…, még a napirendünk is felbolydult. Egyetlen előnye az volt, hogy mellettünk volt a kiskonyha.
Mi volt a legjobb kollégiumi élményed?
Azt hiszem 2012-ben, a tavaszi kollégiumi héten volt a városismereti vetélkedő. Épületeket, szobrokat kellett fotózni, időre, körberohangáltuk az egész várost, jó hangulatú volt.

Van valami fogalmad arról, miért lettél kiváló kollégista?
Szurkolás a többieknek
Talán. Rendszeresen részt vettem a csoportok közötti vetélkedőkben, ott ahol hasznomat tudta venni a csoport. De a kollégiumok közötti vetélkedőkön is képviseltem a kolit. Kilencedikben az Eger vetélkedőn vettem részt. Mivel Varga tanár úr volt épp a töritanárom, az iskolák közötti versenyen is voltam. Ennek még annyi kötődése volt a kolihoz, hogy az egyik versenyfeladatban egri művészt kellett bemutatni, s én Ducsai tanár urat „prezentáltam”, némileg épp megfázva. Aztán voltam még egy Erdélyről szóló versenyen. Ha már Ducsai tanár úr, részt vettem a képzőművészeti szakkör munkájában is.
Alkotás közben

Ennyi?
Az indoklásban a kollégiumvezető úr azt mondta, hogy sokat segítettem a társaimnak. Nekem ez nem volt fárasztó, szívesen segítek, annak, aki kérdez, legyen akár évfolyamtársam, akár fiatalabb diák a szinten, a csoportból. Jó állapotú könyveimet is elajándékoztam már. E mellett „szervizelek” is, javítottam már laptop-töltőt és forrasztgattam egyet-mást.
Ez a hobbid?
Igen, s ebben sokat köszönhetek nevelőtanáromnak Posta József tanár úrnak. Ő ösztönzött az elektronika felé, s a tanulásban is motivált, ha épp leeresztettem egy kissé. Ja, és erről jut eszembe, a kollégiumi stúdiós szakkör oszlopos tagja vagyok, társaimmal együtt közreműködtünk a rendezvények lebonyolításában.
Mi a helyzet a tanulmányi kritériummal?
Általános iskolában sosem voltam kitűnő tanuló. Aztán 10. év végén az lettem, majd 11. év végén és most is.
Akkor Te tudsz tanulni a koliban?
Igen. Szerintem a hozzáállás a döntő. Ráadásul a koliban jobb tanulni. Tudunk segíteni egymásnak, jobban rákényszerít az időm beosztására.
Akkor nem bántad meg, hogy kollégistává kényszerültél?

Egyáltalán nem. Sőt! Kimondottan örülök, ha választani kéne a bejárósság és a kollégistaság között egyértelműen az utóbbit választanám. Remélem az egyetemen is kolis leszek. A kollégium barátokat, egy összetartó közösséget adott számomra. Ugyanakkor sokat önállósodtam is. Rajtunk múlik, hogy a kollégiumi lehetőségek pozitív vagy negatív oldalát erősítsük meg.

Köszönöm az interjút, s további sok sikert kívánok!
Tortára várva...


A csoporttal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése