2016. május 11., szerda

Visszatekintő 1. - Csoportok közötti versenyek

Régóta hagyomány, hogy kollégistáink megvívnak egymással különböző versenyszámokban. Ezeket a DT., ill. maguk a csoportok szervezik. A csoportok által szervezettek közül az egyik szellemi, a másik sportos. De mindkettővel van egy közös gond: nem túl izgalmasak, s csak a résztvevőkre korlátozódnak. Főleg a szellemi vetélkedők mennek egy kaptafára - teszt, jobb esetben tesztek, pappír, toll, 1-2 ember, oszt kalap-kabát. Beszedés, javításra alig maradnak, értékelés.
De nem sokkal néző barátabbak sokszor a sportversenyek sem, ahol pedig lehetne szurkolni. Igaz volt pár jól sikerült verseny: pl. csocsó, FIFA, de el lehetne gondolkozni azon, miképpen tudnánk érdekesebbé tenni a vetélkedőket, s miképpen lehetne bevonni a társakat a szurkolásba. Mert az is nagyon elszomorító, hogy pl. a focimeccseken alig van szurkoló, csak a cserék és a nem játszó csapatok zrikálják a játszó feleket. Ugyanakkor nagyon jó hangulat volt a kötélhúzó versenyen, és elfogadható számú kollégista tekintette meg a váltófutást is. S remek - olykor már túl jó - hangulat volt a versenyszámok izgalmait feledtető kulturális kikapcsolódási esten, a latin tánc bemutatón.
Szintén dicséretes, hogy idén kevés csoport kapott 0 pontot azért, mert hiányzott egy adott eseményről. E téren tehát történt előrelépés. Kérdés persze, ez mennyire a diákoktól jött, s mennyi a tanári odafigyelés.
A versenyeken az idősebb csoportok előnyben vannak, hisz 'okosabbak', 'erősebbek' életkoruknál fogva. Épp ezért az ötös, a hármas és a kettes csoport vívott nagy küzdelmet a dobogóért, s végül ők is végeztek ezeken a helyeken.
Az elsősöknek talán kedvüket szegte, hogy egyelőre kevés esélyük van a sikerre, de ennél nagyobb lelkesedést úgy vélem, elvárható lett volna tőlük.
Idén a versenyt lezáró kollégiumi héten felelevenítettünk egy régebbi vetélkedő típust, amelyet egykor stúdiós vetélkedőnek hívtunk. Akkor zárt láncú TV hálózaton kapták a csoportok a feladatokat. A 21. században a feladatmegosztás a világháló segítségével történt.
Újra voltak kreatívabb feladatok: versfohász kimenőért, tanári karikatúra, kollégiumi pénz készítése.
A színvonal még nem az igazi, de kezdetnek nem volt rossz, amit készítettetek.
Ez a rendszer elméletben jobban megmozgathatta volna és több kollégistát is bevonhatott volna a tevékenységbe. De, ugye ott a ha. A visszajelzések alapján a csoportok csak egy kisebb hányada ügyködött a feladatokon, pedig volt feladat a "semmihez sem értőknek" is, hisz a söralátétből dobozt készíteni, nos az nem ördöngösség, ahogy azt pár csoport be is bizonyította.
Idén kimaradt a gyűjtögetős feladat, bár sokan hiányolták. Rosszul sültek el az előzetes feladatok is. Úgy látszik az előzetes szó pontos jelentése nem világos mindenki előtt. Vagy csak a másik jelentése...
Összességében azért jónak nevezhető a 'felújítás', de Nektek kell(ene) sok ötlettel, megjegyzéssel még jobbá tenni a versengést.A kollégium az eseményektől lesz kevésbé uncsi, nem a balhéktól.
A végeredmény:
2015/2016
versenyszám 1. 2. 3. 4. 5. 6.
Fekvőtámasz (1.csoport) 6 0 4 0 3 5
Műveltségi kvíz (1.csoport) 6 5 2 4 3 1
Floorball verseny (2.cs.) 0 6 0 4 5 3
Sudoku verseny (2.cs.) 1 6 3 5 2 4
Matek verseny (3.cs.) 1 3 6 5 4 2
Kosárra dobó verseny (3.cs.) 3 4 6 0 5 2
FIFA 2016 BAJNOKSÁG (4.cs.) 1 2 5 6 4 3
Sakk verseny(4.cs.) 2 3 5 6 1 4
Fekvenyomó verseny(6.cs.) 4 3 5 1 2 6
Történelem verseny (6.cs.) 3 4 5 4 4 6
Sport kvíz (5.cs.) 2 4 1 5 6 3
Pingpong verseny (5.cs.) 5 4 2 3 6 0
Kosárbajnokság (DT) 6 10 8 2 12 4
Póker verseny  3 5 6 2 1 4
Teremfocibajnokság(DT) 6 10 8 2 12 4
Váltófutás 6 12 8 10 4 2
Kötélhúzás 4 12 10 8 6 2
Pontvadászat 2 10 4 8 12 6
Csocso bajnokság 4 10 0 8 12 6
Szkander v. (DT) 2 4 5 0 6 3
Focibajnokság (DT) 6 8 12 10 4 4
 Összesen: 73 125 105 93 114 74

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése