De nem sokkal néző barátabbak sokszor a sportversenyek sem, ahol pedig lehetne szurkolni. Igaz volt pár jól sikerült verseny: pl. csocsó, FIFA, de el lehetne gondolkozni azon, miképpen tudnánk érdekesebbé tenni a vetélkedőket, s miképpen lehetne bevonni a társakat a szurkolásba. Mert az is nagyon elszomorító, hogy pl. a focimeccseken alig van szurkoló, csak a cserék és a nem játszó csapatok zrikálják a játszó feleket. Ugyanakkor nagyon jó hangulat volt a kötélhúzó versenyen, és elfogadható számú kollégista tekintette meg a váltófutást is. S remek - olykor már túl jó - hangulat volt a versenyszámok izgalmait feledtető kulturális kikapcsolódási esten, a latin tánc bemutatón.
Szintén dicséretes, hogy idén kevés csoport kapott 0 pontot azért, mert hiányzott egy adott eseményről. E téren tehát történt előrelépés. Kérdés persze, ez mennyire a diákoktól jött, s mennyi a tanári odafigyelés.
A versenyeken az idősebb csoportok előnyben vannak, hisz 'okosabbak', 'erősebbek' életkoruknál fogva. Épp ezért az ötös, a hármas és a kettes csoport vívott nagy küzdelmet a dobogóért, s végül ők is végeztek ezeken a helyeken.
Az elsősöknek talán kedvüket szegte, hogy egyelőre kevés esélyük van a sikerre, de ennél nagyobb lelkesedést úgy vélem, elvárható lett volna tőlük.
Idén a versenyt lezáró kollégiumi héten felelevenítettünk egy régebbi vetélkedő típust, amelyet egykor stúdiós vetélkedőnek hívtunk. Akkor zárt láncú TV hálózaton kapták a csoportok a feladatokat. A 21. században a feladatmegosztás a világháló segítségével történt.
Újra voltak kreatívabb feladatok: versfohász kimenőért, tanári karikatúra, kollégiumi pénz készítése.
A színvonal még nem az igazi, de kezdetnek nem volt rossz, amit készítettetek.
Ez a rendszer elméletben jobban megmozgathatta volna és több kollégistát is bevonhatott volna a tevékenységbe. De, ugye ott a ha. A visszajelzések alapján a csoportok csak egy kisebb hányada ügyködött a feladatokon, pedig volt feladat a "semmihez sem értőknek" is, hisz a söralátétből dobozt készíteni, nos az nem ördöngösség, ahogy azt pár csoport be is bizonyította.
Idén kimaradt a gyűjtögetős feladat, bár sokan hiányolták. Rosszul sültek el az előzetes feladatok is. Úgy látszik az előzetes szó pontos jelentése nem világos mindenki előtt. Vagy csak a másik jelentése...
Összességében azért jónak nevezhető a 'felújítás', de Nektek kell(ene) sok ötlettel, megjegyzéssel még jobbá tenni a versengést.A kollégium az eseményektől lesz kevésbé uncsi, nem a balhéktól.
A végeredmény:
2015/2016 | |||||||
versenyszám | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | |
Fekvőtámasz (1.csoport) | 6 | 0 | 4 | 0 | 3 | 5 | |
Műveltségi kvíz (1.csoport) | 6 | 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | |
Floorball verseny (2.cs.) | 0 | 6 | 0 | 4 | 5 | 3 | |
Sudoku verseny (2.cs.) | 1 | 6 | 3 | 5 | 2 | 4 | |
Matek verseny (3.cs.) | 1 | 3 | 6 | 5 | 4 | 2 | |
Kosárra dobó verseny (3.cs.) | 3 | 4 | 6 | 0 | 5 | 2 | |
FIFA 2016 BAJNOKSÁG (4.cs.) | 1 | 2 | 5 | 6 | 4 | 3 | |
Sakk verseny(4.cs.) | 2 | 3 | 5 | 6 | 1 | 4 | |
Fekvenyomó verseny(6.cs.) | 4 | 3 | 5 | 1 | 2 | 6 | |
Történelem verseny (6.cs.) | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 6 | |
Sport kvíz (5.cs.) | 2 | 4 | 1 | 5 | 6 | 3 | |
Pingpong verseny (5.cs.) | 5 | 4 | 2 | 3 | 6 | 0 | |
Kosárbajnokság (DT) | 6 | 10 | 8 | 2 | 12 | 4 | |
Póker verseny | 3 | 5 | 6 | 2 | 1 | 4 | |
Teremfocibajnokság(DT) | 6 | 10 | 8 | 2 | 12 | 4 | |
Váltófutás | 6 | 12 | 8 | 10 | 4 | 2 | |
Kötélhúzás | 4 | 12 | 10 | 8 | 6 | 2 | |
Pontvadászat | 2 | 10 | 4 | 8 | 12 | 6 | |
Csocso bajnokság | 4 | 10 | 0 | 8 | 12 | 6 | |
Szkander v. (DT) | 2 | 4 | 5 | 0 | 6 | 3 | |
Focibajnokság (DT) | 6 | 8 | 12 | 10 | 4 | 4 | |
Összesen: | 73 | 125 | 105 | 93 | 114 | 74 |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése